det var ju inte igår...

Då var det tydligen dags för mig att göra comeback på denna sida igen. Har ju skett några gånger men så är det. Jag finns fortfarande kvar här i Lund och har min mysiga lägenhetkvar som är bara min. Dock så ska jag ju inte bo här så lång tid till eftersom att jag i februari kommer att flytta till Wien, Österrike för att plugga en termin där.

Just nu är det väldigt mycket som händer, för mycket. Vet inte riktigt hur jag ska hantera allt och är nästan lite obalans enligt min egna mening. Jag är instabil skulle ajg nog ändå säga. Inte som ett psykfall men ibland så skulle nog min fina vän Lisa tro det.

Kärlek är ju en sak som alltid kommer upp här och det borde jag kanske skriva om nu med. En tanke som slog mig igår var att sist när jag skulle bo en längre tid i Österrike blev det även en bra tid för mig att komma över någon som varit och börja om igen. Nu känns det nästan på nytt som om jag åker iväg till just Österrike för att lämna någon bakom mig. Jag borde ha gjort det betydligt fortare men jag är ju inte alltid så villig och ge upp. Personen i fråga gör det heller inte det enklare. Fast just nu känner jag att även han verkar ha bestämt sig för att vara tydlig och på riktigt signalera "nej jag vill inte mer". Vilket det innan varit lite fram och tillbaka med och jag har tillåtet honom att dalta mig med och egentligen bara lurat mig själv. Man är ju så dum ibland.
Men som sagt jag flyr ju egentligen inte denna gång och heller inte då, det är något som är oblgatoriskt nu och på ett sätt var det så då med.

Om 4 dagar är det tenta men bara 2,5 dagars tenta dagar. Det är tysk reali eller Landeskunde som det så fint heter på tyska. Det är precis vad det låter som på svenska. Sedan är det även på lördag deadline för att söka boende i Wien vilket heller inte alltid verkar som det lättaste. Men allt detta måste göras. Samtidigt som jag är lite känslomässig över det här andra som varit väldigt komplicerat väldigt länge nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback