Vår ute!

Klockan är snart kvart i 5 och här sitter jag i min soffa med balkongdörren öppen. Ute gråter ett litet barn kan ju hoppas att den skrapat knäna när den sprungit och ramlat ute i det fina vädret.

Jag borde plugga om jag ska få någon semster i Egypten men jag vill inte. Jag vill bara njuta av att för en stund inte göra någonting alls.
har haft besök utav min kusin idag med sina 2 flickor och sin blivande man. flickorna och jag har varit ute och lekt. Självklar har dem även fått fina inbakade flätor i håret något som dem önskade. Jag tycker ju att det är rättså roligt så jag gör ju det gärna.

Om någon timme kommer min relativt nyfunna vän Monika hit. Det ska laga mat innan vi ska iväg till Lunds för tackfest! tror att den kan bli väldigt rolig med tanke på vädret man blir ju så glad i detta vårväder. Mina nya höga sandaler ska nog bli invigda det känns som en bra dag för det.

Jag fick höra att jag hade varit dålig på och blog´ga och jag vet inte vad jag ska skylla på. Kanske att jag har flyttat. Numera bor jag stolt i en större 1:a ensam nedanför mejeriet och stadsparken man kan nästan säga att jag blivit stadsboende om man jämför med Linero. Lägenheten är iaf toppen. Köket är underbart och balkongen lika så.
Igår var det invigning av den ny inköpta grillen! Dock stred vi lite mot reglerna när vi grillade på balkongen men bara för denna gången. Det var iaf jätte mysigt och gott. Blev kyckling med klyftpotatis och aioli till huvudrätt och kladdkaka med vispgrädde till efterrätt. Det satt där det skulle.

Just nu känner jag att alla bitar faller på plats. Jag älskar Lund och livet runt omkring. Jag gillar att jag har många utav mina gamla kära vänner här i staden även om vi inte ses alltför ofta så vet jag att dem finns i närheten av mig och även mina nyfunna vänner är underbara. Ja alla brukarn ni fråga den eviga singlen hur det går med killarna och jag har väl inget bra svar på den frågan. Jag gillar hur jag har det. En dag så står han väl där får jag ju hoppas. Jag känner att tiden utomlands i Österrike har lärt mig lite och det gör att jag känner mig lugn. Jag behöver inte stressa och man får lov att göra som man vill. Ibland tror jag faktiskt att jag är för blyg. Låter konstigt och säga det eftersom jag inte ser mig själv som blyg utan som ganska rätt fram. Men jag tror att i vissa situationer blir jag väldigt försiktig och vågor inte alls något. Men hallå jag lever ju bara en gång får väl börja tänka på det.

Nu är det även lite nedräkning inte för och göra någon avundsjuk men om 1 vecka borde jag börjat bygga upp min bränna ganska så bra så att jag kanske mot slutet av den veckan kommer att vara betydligt brunare än idag.  

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu blir det uppdatering varje dag hoppas jag;)

2009-04-04 @ 18:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback